Echa polskiej publikacji w światowych mediach

Echa polskiej publikacji w światowych mediach

Po piątkowej publikacji "Gazety Polskiej Codziennie" pt. «Ograliśmy Rosjan na gazie» w rosyjskich mediach zawrzało

Stany Zjednoczone aktywnie rozgrywają kartę bezpieczeństwa w walce o europejski rynek gazowy z Gazpromem i zablokowanie przez PGNiG wypłaty dywidendy jest elementem tej rozgrywki» – tak rosyjskie media komentują ujawnioną przez «Gazetę Polską Codziennie» informację o zablokowaniu pieniędzy na dalszą budowę Nord Streamu 2.

Po piątkowej publikacji w «GPC» pt. «Ograliśmy Rosjan na gazie» w rosyjskich mediach zawrzało. Artykuł odbił się szerokim echem również w wielu innych krajach. Ustalenia «Codziennej» przekazywały dalej europejskie oraz amerykańskie agencje i portale. News o porażce Rosjan dotarł nawet do Japonii.

Jednym z pierwszych mediów, które podjęły sprawę opisaną przez «GPC», była rosyjska agencja informacyjna TASS. Powołując się na «GPC», podała, że PGNiG zablokowało wypłatę dywidend dla Gazpromu i że było to uzgodnione z rządem. Agencja zauważyła, że takie samo podejście do Nord Streamu 2 mają inne kraje nadbałtyckie. W publikacjach zaatakowano także Stany Zjednoczone, zarzucając im grę przeciwko Rosji.

Doniesieniom agencji TASS wtórowały innemedia. Po wpisaniu (po rosyjsku) w wyszukiwarce internetowej zdania «Polska spółka zablokowała wypłatę dywidend Gazpromowi» wyskakują setki linków.

«Polska znalazła jeszcze jeden sposób przeciwdziałania budowie gazociągu Nord Stream 2», «PGNiG za zgodą rządu Polski zablokował wypłatę Gazpromowi ok. 200 mln dolarów dywidend ze wspólnej z Rosją polskiej spółki EuRoPol Gaz». «Decyzję o zamrożeniu dywidend Polska uważa za swoje drugie poważne zwycięstwo w walce z budową Nord Stream 2» – to tylko niektóre cytaty z Neftegaz.ru.

Portal umieszcza sprawę EuRoPol Gazu w kontekście walki z Nord Streamem 2. Przypomina działania Grupy Wyszehradzkiej, decyzję UOKiK u i przesłanie wniosku o zgodę do Szwecji.

Źródło: radiozagranica.pl