Росія атакує польське військо тролями

Росія атакує польське військо тролями

«Сервер «Незалежної політичної газети» міститься в Амстердамі, але портал проводить політику Кремля», – зазначає «Rzeczpospolita», яка вважає, що це медіа – «найбільш яскравий приклад дезінформації, яка дискредитує польське військо».

На польськомовному порталі, зокрема, друкують фальшиві інтерв’ю з генералами. Кілька місяців тому на сайті з’явився відкритий лист до очільника Міністерства національної оборони, нібито підписаний найвищими військовими чинами, які відмовляються йому підпорядковуватися, потім – «відредаговане» інтерв’ю з генералом, в якому він запевнив про наявність негативного ставлення громадськості до присутності американських військ у Польщі.

Черговим прикладом дезінформації стала стаття про те, що «уряд «Права і справедливості» готує закон, який гарантує можливість втручання іноземних військ на території Польщі, котрі мають використовувати для придушення «народного бунту»

Автори сайти подають цитати осіб, із якими ніколи не розмовляли. Також повністю передруковують – без згод редакції – статті про безпеку, зокрема з видань «Rzeczpospolita», «Gazeta Wyborcza», порталу «Onet».

Найбільш ефективна фейкова новина стосується статті 2017 р. «Бартломей Місевич гостро про генерала Вальдемара Скшипчака». Текст базувався на обробленому скріншоті, взятого нібито з неофіційного профіля тодішнього речника Міністерства національної оборони. Ця новина швидко поширилася мережею, її цитували деякі журналісти.

Журналісти «Rzeczpospolita» встановили, що «недавно на сайт приєднали троянську програму, за допомогою якої збирали дані про техніку, котрою користуються споживачі, і таким чином профілювали споживацьку аудиторію сайту». З аналізу IP-адреси можна зробити висновок, що портал може діяти в Амстердамі. «Проте, цілком можливо, там розміщений сервер-ретранслятор, щоби приховати справжнього автора», – вважають експерти.

Далі – ще цікавіше. Головний редактор ресурсу – Адам Камінський. Такої особи в дійсності не існує, а на профільному знімку – фотографія литовського лікаря. Так само виглядає ситуація з іншими представленими на сайті працівниками.

Джерело: tvp.info