«RT» і «Sputnik» – канали російської пропаганди у Франції

«RT» і «Sputnik» – канали російської пропаганди у Франції

«Медійний арсенал Росії у Франції – це агентство «Sputnik» і телевізійна компанія «RT» (раніше «Russia Today»)», – інформує тижневик «L’Obs».

Як додає французьке видання, цими каналами Володимир Путін закидає в медіа-простір проросійський зміст і теорії змови, а також підтримує крайній правий «Народний фронт».

«Наша місія – представляти російське бачення подій», – говорить головний редактор французькомовної версії «RT» («RT en Francais») Іраклій Гачечіладзе.

«Під час битви за Алеппо російські ЗМІ у Франції показували «сцени ейфорії на вулицях Алеппо», а не бійню, яку в той самий час проводили сирійські урядові війська за підтримки росіян. «RT» і «Sputnik» при цьому звинувачували західні ЗМІ у поширенні «дезінформації» щодо сирійського конфлікту», – йдеться у матеріалі французького тижневика.

Новини «Sputnik» для невибагливих
Новини і стиль видання «Sputnik» відповідають потребам маловибагливої публіки, а тому часто бувають скандальними, трапляються теорії змови. Коли у березні 2015 р. літак німецьких авіаліній «Germanwings» розбився у французьких Альпах, «Sputnik» написав: «Авіація США збила німецький A320?» За ще однією теорією, що просувалася на шпальтах «Sputnik», за популярною грою «Pokemon Go» стоїть ЦРУ.

«L’Obs» звертає увагу на те, що російські ЗМІ симпатизують французьким проросійським правим силам, зокрема «Народному фронту» на чолі з Марін ле Пен. «Ці ЗМІ роблять із Ле Пен найважливішу постать у французькій політиці», – пише тижневик, нагадуючи, що «Народний фронт» частково фінансує Москва. У березні 2016 р. канал «RT» взяв інтерв’ю у Ле Пен і представив її як політика, що має великі шанси на перемогу в президентських виборах у Франції 2017 р.

«Sputnik» і «RT» схвалюють Фільйона
«Франсуа Фільйон, який ніколи не приховував своєї прихильності до Росії, також має привілеї у «RT» і «Sputnik», – продовжує «L’Obs».

Фільйон, який виграв праймеріз право-центристської Республіканської партії, відомий тим, що має хороші відносини з Путіним, що зародилися, відколи політики очолювали уряди у своїх країнах. Коли колишній французький прем’єр став кандидатом республіканців на посаду президента Франції, «Sputnik» опублікував статтю «Фільйон, Трамп і Путін – тріо, про яке мріє Москва».

Усе вказує на те, що в другому турі президентських виборів за перемогу змагатимуться, власне, Фільйон і Ле Пен.

Експерт: «Це інформаційна війна»
Експерт Французького інституту міжнародних справ Жульєн Ночетті пояснив у розмові з «L’Obs», що діяльність, яку провадить Росія через «RT» і «Sputnik» – це «інформаційна війна». «RT» – це один зі стратегічних секторів, таких, як ядерний, збройний та енергетичний. Росіяни мають військовий підхід до інформації», – сказав Ночетті.

«Деякі особи не лише вважають, що російські ЗМІ не несуть загрози, але й стверджують, що Росія не робить нічого виняткового», – зазначає «L’Obs» і цитує депутата від республіканців Террі Маріані. «Ніхто роками не дивувався, що нас заливали (інформацією) «CNN», «CBS», «Al Jazeera», «beIN Sport» та інші. По суті, Росія не робить нічого надзвичайного».

2,5 млн переглядів на місяць
«L’Obs» застерігає, що «RT» і «Sputnik» повинні «викликати занепокоєння, тому що вони знайшли власну аудиторію». Сайти «RT» за місяць відвідують більше 2,5 млн користувачів. На «Твіттері» на канал російського телебачення підписані 57 тис. осіб, «Sputnik» має 34 тис. підписників.

«Ці ЗМІ здобувають публіку, намагаючись подавати інформацію перед іншими джерелами, «разом із порцією дурниць і брехні», а також працюючи над французькими суспільними темами», – підкреслює «L’Obs».

Кремлівський фінансовий потік
«Для «RT» 2017 р. буде переломним», – інформує французький тижневик. Російське телебачення стане у Франції 24-годинним інформаційним каналом. 8 грудня речниця «RT» Анна Бєлкіна повідомила, що Росія надала «RT» додаткове фінансування в обсязі 17,8 млн євро.

У середині грудня про це написав американський аналітичний центр «Stratfor», пояснюючи, що Москва розширює діяльність «RT en Francais», щоб вплинути на результати виборів президента у Франції.

«Результати виборів матимуть величезне значення для Кремля, який розраховує на те, що зможе поглибити та використати внутрішні поділи, які з’явилися у Європейському Союзі», – пояснює американський центр. Ле Пен анонсувала, якщо переможе, проведе референдум щодо виходу Франції з ЄС.

Схоже і в Німеччині...
Наприкінці 2014 р., оцінивши, що Німеччина є головним гравцем у конфлікті Заходу з Росією за Україну, Кремль кинув у боротьбу за симпатію німців телеканал «RT Deutsch».

Німецькі ЗМІ писали тоді, що, відповідно до «RT Deutsch», світ складається з поганих українських фашистів, ще гірших американців, які готують війну, та задурених пропагандою німців, яким потрібно показати, хто є справжнім ворогом, а хто другом.

Джерело: Polskie Radio dla Zagranicy